Встановлення графіку зустрічей: як усунути перешкоди в спілкуванні з дитиною

До Ємільчинського бюро правової допомоги звернувся Олексій Войтюк (ім’я та прізвище змінені з етичних міркувань, - прим. автора). Чоловіка цікавило питання, які існують шляхи усунення перешкод у спілкуванні з дитиною. Правову консультацію надала фахівчиня Ємільчинського бюро правової допомоги .
Той із батьків, з ким проживає дитина, не має права перешкоджати тому з батьків, хто проживає окремо, спілкуватися з дитиною та брати участь у її вихованні, якщо таке спілкування не перешкоджає нормальному розвиткові дитини (ч. 3 ст. 157 Сімейного кодексу України).
Дитина, яка проживає окремо від батьків або одного з них, має право на підтримання з ними регулярних особистих стосунків і прямих контактів (ст. 15 Закону України "Про охорону дитинства").
Ситуацію, коли не виконуються вимоги сімейного законодавства України, можна вирішити як мирним шляхом, так і в примусовому порядку.
Мирний шлях вирішення передбачає переговори та досягнення домовленостей. На підтвердження даних домовленостей можна укласти договір щодо здійснення батьківських прав та виконання обов'язків тим з них, хто проживає окремо від дитини. Договір укладається у письмовій формі та підлягає нотаріальному посвідченню.
Якщо мирним шляхом домовитися щодо графіку зустрічей з дитиною неможливо, то один з батьків, який проживає окремо, може звернутися із заявою до органу опіки та піклування. Орган опіки та піклування, на підставі положень Сімейного кодексу України визначає способи участі у вихованні дитини та спілкуванні з нею того з батьків, який проживає окремо.
Варто звернути увагу, що хоча в Сімейному кодексі України і закріплено положення про обов’язковість виконання рішень органів опіки та піклування, проте в реальному житті трапляються випадки, коли такі рішення не виконуються.
Якщо не вдалось домовитись, єдиний можливий спосіб зобов’язати, одного з батьків з ким проживає дитина, надавати іншому можливість брати участь у вихованні дитини – це отримати рішення суду, яке є обов’язковим для виконання на всій території України.
Для звернення до суду необхідно скласти та подати позовну заяву з необхідними документами. У Сімейному кодексі України встановлено, що під час вирішення спору щодо участі одного з батьків у вихованні дитини беруться до уваги ставлення батьків до виконання своїх батьківських обов’язків, особиста прихильність дитини до кожного із них, вік дитини, стан її здоров’я та інші обставини, що мають істотне значення.
Окрім того, суд враховує думку органу опіки та піклування, якщо вона відповідає дійсним обставинам справи, а тому необхідно обов’язково враховувати дану обставину при побудові тактики ведення судового процесу.
Сімейне законодавство України передбачає можливість участі у вихованні дитини обох батьків, навіть якщо вони не проживають разом.
Якщо Ви або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, звертайтесь до відділу “Ємільчинське бюро правової допомоги Новоград-Волинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою смт. Ємільчине вул. Соборна 18, каб.10 або за тел. (041-49) 4-34-79.

Інформаційні новини

До Ємільчинського бюро правової допомоги звернулася Ірина Іващенко (ім’я та прізвище змінені з етичних міркувань – прим. автора). Жінка втратила паспорт громадянки України та просила роз’яснити процедуру його відновлення. Консультацію з даного питання надала фахівчиня Ємільчинського бюро правової допомоги Новоград-Волинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
У випадку крадіжки паспорта необхідно звернутися до поліції і подати заяву про викрадення. Це потрібно для того, аби у разі, якщо за вкраденим паспортом були здійснені шахрайські дії (наприклад, укладено кредитний договір або оформлена купівля-продаж), можна було довести той факт, що особа до цього не мала ніякого відношення, і визнати ці угоди через суд недійсними.
Щоб уникнути непередбачуваних труднощів, варто не зволікати із зверненням у відділення міграційної служби у своєму місті чи районі (ЦНАПу).
Як оформити паспорт замість втраченого або викраденого? Зібрати необхідні документи:
-         заява про втрату паспорта встановленого зразка;
-         витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України);
-         платіжний документ, що підтверджує сплату державного мита;
-         довідка про місце проживання;
-         свідоцтво про народження дітей (за наявності);
-         свідоцтво про шлюб, розірвання шлюбу (за наявності);
-        звернутися до територіального підрозділу ДМС України за зареєстрованим місцем проживання, або до відповідного центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), центру обслуговування «Паспортний сервіс» ДП «Документ». отримати паспорт у місці, де подавалася заява.
Термін розгляду заяви.
Не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його отримання. Не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його термінового отримання. У випадках проведення під час оформлення процедури встановлення особи строк оформлення паспорта продовжується до 2 місяців.
Маєте правові проблеми — звертайтесь за юридичною консультацією до відділу “Ємільчинське бюро правової допомоги” Новоград-Волинського місцевого центру з надання БВПД за адресою смт. Ємільчине вул. Соборна 18, каб. 107, або за телефоном (041-49) 4-34-79.

До відома випускників навчальних закладів!

Одним з пріоритетів держави в соціальній та економічній політиці є легалізація зайнятості та заробітної плати. На сьогодні - це актуальне питання, оскільки найбільшу нестабільність та невпевненість в майбутньому відчуває молодь.
Нелегальність трудових відносин, тобто використання найманої праці без оформлення, та виплата неофіційної заробітної плати, яка не зафіксована в бухгалтерських документах і з якої не сплачено єдиний соціальний внесок (далі - ЄСВ), містить у собі низку негативних моментів.
Зайнятість в «тіні» порушує право громадянина на майбутню пенсію, а легальна зайнятість є гарантом своєчасного заробітку, відпустки та соціальних виплат. Особливу увагу слід звернути на повну сплату ЄСВ роботодавцем за працівника, оскільки починаючи з 2004 року страховий стаж зараховується пропорційно сплаті ЄСВ. У випадку сплати ЄСВ менше встановленого законодавством рівня - до страхового стажу зараховується неповний місяць.
Офіційно оформлені трудові відносини створюють умови для відчуття працівника себе соціально захищеним, що особливо важливо для випускників навчальних закладів. Молодь повинна зрозуміти, що легальна заробітна плата та зайнятість — це соціальний обов'язок кожного роботодавця перед своїм працівником. А Пенсійний фонд, у свою чергу, буде забезпечений стабільними надходженнями для повного та своєчасного фінансування пенсійних виплат теперішніх та майбутніх пенсіонерів.
Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області нагадує про можливість самостійно здійснювати контроль за сплаченими роботодавцем внесками через вебпортал Пенсійного фонду України. Завдяки електронному сервісу вже мільйони громадян проводять моніторинг своєї заробітної плати, яка буде використовуватися для розрахунку майбутньої пенсії.
 
 
Начальник Головного управління  
Пенсійного фонду України
в Житомирській області                                      Іван ЗАІНЧКОВСЬКИЙ

До відома приватних підприємців, які звертаються за ОК-7

Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області повідомляє, що для отримання довідки ОК-7 необхідно на Веб-порталі Пенсійного фонду України, застосувати свій електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП).
Для онлайн-реєстрації на Веб-порталі на екранній формі "Вхід" в закладці "За ЕЦП" можливо ознайомитися зі списком АЦСК (Акредитованих центрів сертифікації ключів), ЕЦП яких підтримує Веб-портал ПФУ.
Якщо Ви ще не маєте ЕЦП одного з цих АЦСК, Вам необхідно звернутися в АЦСК та отримати його. Інформація щодо отримання ЕЦП може Вами бути отримана в мережі Інтернет в залежності від АЦСК, обраного Вами. 
Після отримання ЕЦП – оберіть пункт головного меню "Вхід" та виконайте перший вхід на Портал за ЕЦП (закладка "За ЕЦП").
Увійшовши до персональної сторінки на порталі за допомогою ЕЦП, необхідно виконати наступні дії:
У розділі "Комунікації з ПФУ" вибрати пункт "Запит на отримання електронних документів", далі у меню "Тип звернення", вибрати необхідне  (наприклад ОК-7), заповнити обов'язкові поля, ввести дані електронного цифрового підпису та відправити запит до ПФУ. Через певний час, який залежить від завантаження порталу, зайти у розділ "Мої документи", вибрати документ, який Ви замовляли, зберегти його на локальному диску свого комп'ютера та за необхідності його роздрукувати.
Електронні довідки Пенсійним фондом України надаються безкоштовно.

Набрав законної сили вирок місцевого суду, яким зловмисника засуджено до шести років за ґратами за вчинення низки умисних злочинів

Раніше неодноразово судимого мешканця одного з населених пунктів Ємільчинського району визнано винним у незаконному заволодінні транспортним засобом – мопедом, крадіжках трьох велосипедів, незаконному проникненні до житла, умисному спричиненні легких тілесних ушкоджень сусіду та умисному спричиненні середньої тяжкості тілесних ушкоджень своїй співмешканці. За результатами досудового розслідування Новоград-Волинською місцевою прокуратурою за вказані злочинні дії до суду скеровано обвинувальний акт стосовно зловмисника за ознаками злочинів, передбачених ч.2 ст. 289, ч.2 ст.185, ч.1 ст.162, ч.1 ст.125 та ч.1 ст.122 Кримінального кодексу України. Переховуючись від суду, обвинувачений залишив постійне місце проживання, за що був оголошений у розшук. Після затримання йому обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Під час судового розгляду кримінального провадження зловмисник вини в пред’явленому обвинуваченні не визнав, однак його винуватість було доведено дослідженими в судовому засіданні доказами та відповідно вироком Ємільчинського районного суду засуджено до шести років позбавлення волі.
 
Прокурор Новоград-Волинської
місцевої прокуратури                                                             І. Каменчук

Конкурс дитячих малюнків

Школярів Житомирщини запрошують взяти участь в онлайн-конкурсі дитячих малюнків «Країна моїх прав».
З 23 квітня по 5 червня 2020 року Координаційний центр з надання правової допомоги проводить онлайн-конкурс дитячих малюнків «Країна моїх прав». Учасники – діти віком до 18 років. Взяти участь у конкурсі, подивитися дитячі роботи та проголосувати за малюнок, що найбільше сподобався, можна на офіційному сайті конкурсу http://art-konkurs.legalaid.gov.ua.
Тема малюнків – права дитини. Щоб подати роботу на конкурс, дитина за допомогою батьків має зареєструватися на сайті конкурсу та завантажити фотографію або скановану копію малюнка. Коли конкурсна робота пройде модерацію, вона з’явиться на сайті для голосування.
- Карантин змушує нас шукати нові підходи до проведення різноманітних правопросвітницьких заходів. Онлайн-конкурс дитячих малюнків чудова нагода привернути увагу до прав дитини. Вже більше двох років, як усі діти мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, тобто, скористатись послугами адвоката, роботу, якого оплатить держава. Лише з початку цього року 94 дитини у Житомирській області скористались цим правом. Більшість звернень стосуються призначення аліментів. На жаль, поки діти не можуть самостійно звертатись до наших центрів та бюро. До 18 років звернутися можуть або їх батьки, або законні представники, - розповідає заступниця директора Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Житомирській області Наталія Радушнська.
Конкурсні роботи приймаються з 23 квітня по 20 травня. Малювати можна олівцями, фломастерами, фарбами, виконувати роботи в авторській техніці, створити малюнок за допомогою комп’ютерної графіки тощо. Малюнки мають бути у форматі А3 або А4. Кожен учасник може подати лише одну конкурсну роботу.
Проголосувати за дитячий малюнок, що найбільше сподобався, може кожна людина – для цього потрібно авторизуватися на сайті конкурсу. Оцінювання конкурсних робіт відбудеться на сайті конкурсу в онлайн-режимі усіма учасниками голосування.
З 21 травня до 24 травня визначатимуться переможці. Автори найкращих робіт будуть визначені за кількістю вподобань учасників голосування у трьох вікових категоріях: віком до 8 років, від 9 до 13 років та від 14 до 17 років.
Нагородження переможців конкурсу триватиме з 25 травня по 5 червня. Автори робіт, які набрали найбільшу кількість «лайків», отримають грамоти та призи за перше, друге та третє місця у кожній віковій групі.
Детально дізнатися про умови онлайн-конкурсу дитячих малюнків «Країна моїх прав», долучитися до нього та проголосувати можна, зайшовши на офіційний сайт http://art-konkurs.legalaid.gov.ua.
 

Конкурс для адвокатів

Оголошено відбір серед адвокатів для навчання та участі у пілотному проєкті
з відновного правосуддя
Оголошено відбір серед адвокатів, включених до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, для навчання та подальшої участі у пілотному проєкті “Програма відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні злочину”.
Координаційний центр з надання правової допомоги в рамках пілотного проєкту «Програма відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні злочину» (далі – пілотний проєкт) оголошує конкурс з відбору учасників тренінгу – адвокатів, включених до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, на тему “Базові навички медіатора в кримінальних справах”. Учасники, що успішно пройдуть навчання, зможуть долучитися до реалізації пілотного проєкту.
Пілотний проєкт впроваджується відповідно до наказу Міністерства юстиції України та Офісу Генерального прокурора №1473/5/194 від 17 квітня 2020 року на базі системи надання безоплатної правової допомоги за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. Тренінги проводяться у співпраці з Інститутом миру і порозуміння.
Під час чотириденного тренінгу відібрані учасники пройдуть спеціалізоване навчання з кваліфікованими експертами у сфері медіації в кримінальних справах та зможуть набути необхідні знання та навички для роботи у якості посередника в рамках пілотного проєкту.
Тренінг буде присвячений розвитку знань та навичок організації та проведення медіації в кримінальних справах, за участі неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні злочину. Програма тренінгу включає такі напрями: принципи та зміст відновного правосуддя, розуміння почуттів та переживань учасників кримінальної ситуації, комунікативні навички медіатора, програма медіації потерпілих та правопорушників.
Очікується, що усі учасники, які успішно пройдуть навчання, зможуть брати участь у якості посередника у пілотному проєкті.
Дати та місце проведення тренінгів будуть визначені після завершення відбору учасників. Тривалість проведення тренінгів може бути змінена. Організатори забезпечують учасникам тренінгу проживання, харчування та покриття витрат на проїзд до та з місця проведення тренінгу.
Вимоги до кандидатів:
  • співпраця з системою безоплатної правової допомоги – включення до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу. До відбору допускаються адвокати, що беруть участь у конкурсі з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 17.01.2020 № 128/7;
  • щонайменше два роки стажу адвокатської діяльності, зокрема досвід роботи з дітьми у конфлікті/контакті з законом (досвід захисту/представництва дітей у кримінальних провадженнях/провадженнях в справах про адміністративні правопорушення);
  • досвід публічних виступів (поза судовими засіданнями) буде перевагою;
  • досвід роботи у якості медіатора або навчання медіації буде перевагою.
Для участі у відборі необхідно:

1.Заповнити анкету за посиланням https://bit.ly/_restorative_justice

2.Бути готовими пройти інтерв’ю з тренерами за допомогою відео конференц-зв’язку.

3.У разі успішного проходження навчання, бути готовими до залучення у якості посередника в рамках пілотного проєкту.

Усім учасникам за результатом інтерв’ю на електронну адресу буде направлено відповідний лист щодо результатів відбору. Будь-які запитання щодо конкурсу просимо спрямовувати на електронну адресу:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Пільги для працюючочої матері, яка виховує дитину з інвалідністю

Відповідно до положень чинного трудового законодавства гарантуються такі пільги працюючим матерям, які мають та виховують дітей з інвалідністю в Україні:
- жінку з дитиною з інвалідністю заборонено без її згоди тимчасово переводити на іншу роботу, не обумовлену трудовим договором, або ж відправляти у відрядження.
- жінка, яка виховує дитину з інвалідністю, має право на скорочену тривалість робочого часу. Для таких жінок, на їх прохання, роботодавцем в обов’язковому порядку встановлюється неповний робочий день або неповний робочий тиждень.
- тільки за згодою жінки, яка виховує дитину з інвалідністю, її можуть залучити до позанормових робіт.
- власник зобов’язаний видавати матері дитини з інвалідністю безкоштовно або на пільгових умовах путівки в санаторій, а також виплачувати матеріальну допомогу.
- матері, яка має дитину з інвалідністю гарантована додаткова щорічна оплачувана відпустка в розмірі 10 календарних днів.
- одиноким матерям заборонено відмовляти в прийнятті на роботу через наявність у неї дитини з інвалідністю.
- одинока мати, яка має дитину з інвалідністю, приймається на роботу без проходження випробувального терміну.
Постійний догляд за дитиною з інвалідністю віком до 18 років передбачає отримання надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю віком до 18 років. Одиноким матерям (одиноким батькам) надбавка по догляду за дитиною з інвалідністю віком до 18 років призначається незалежно від факту роботи, навчання та служби.
Виникли питання? За юридичною консультацією звертайтесь до відділу “Ємільчинське бюро правової допомоги Новоград-Волинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за тел.   (041-49) 4-34-79.

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ АСОЦІАЦІЇ РАЙОННИХ ТА ОБЛАСНИХ РАД ДО КЕРІВНИЦТВА ДЕРЖАВИ ЩОДО ГРУБОГО ПОРУШЕННЯ ПРИНЦИПІВ ВПРОВАДЖЕННЯ РЕФОРМИ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ

У 2014 році в Україні стартувала реформа децентралізації, головною метою якої було підвищення рівня надання публічних послуг громадянам та відхід від адміністративно-командної моделі керування,  успадкованої від СРСР. Дорожньою картою, що визначала завдання цих перетворень, стала Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Відповідно до цього документа в Україні має бути сформована така система управління на місцях, яка б максимально відповідала потребам жителів, а саме: забезпечення їхньої безпосередньої участі у прийнятті рішень на рівні громади, району та області.
Міжнародною спільнотою та експертним середовищем визнано, що Концепція повністю корелюється з Європейською хартією місцевого самоврядування та основоположними принципами розвиненої демократичної країни.
Українська асоціація районних та обласних рад була серед ініціаторів та розробників зазначеної Концепції й усіма можливими засобами сприяє її впровадженню.
Утім, сьогодні у нас є велике занепокоєння стосовно того, що відповідальні за децентралізацію органи державної влади скеровують її у зовсім інше русло, не дотримуючись Концепції, порушуючи законодавство та елементарні демократичні норми.
Це дуже велика проблема, оскільки слід пам’ятати, що реформа робиться не на рік чи на два, а на покоління.
Тож, ми хочемо акцентувати увагу на низці порушень принципів впровадження децентралізації, що можуть призвести до серйозних негативних наслідків.
 
I.
 Центральні органи влади, що координують реформу, пропагують твердження, що місцеве самоврядування на районному рівні не потрібне
З березня цього року представники центральних органів влади, що координують реформу, а також окремі депутати Верховної Ради публічно заявляють, що органи місцевого самоврядування на районному рівні мають бути ліквідовані. За їхніми словами, функції районної ради частково виконуватимуть місцеві органи державної влади, обласні ради та об’єднані територіальні громади.
 
Чому районні ради все ж потрібні
По-перше, утворення органів місцевого самоврядування на районному рівні передбачено Концепцією. Функції районних державних адміністрації мають бути передані виконавчим органам, що утворені обраними громадянами районними радами.
По-друге, районні ради є представниками спільних інтересів територіальних громад, відтак управляють об’єктами спільної власності територіальних громад. Іншими словами, чи зможе невелика громада утримувати лікарню, великі культурні та спортивні об’єкти, чи архіви? Як показує практика – ні. Це є додатковим тягарем для бюджету та інфраструктури таких громад.
По-третє, виборний орган на субрегіональному рівні дає можливість громадянам як брати участь в управлінні, так і здійснювати політичний контроль за виконанням завдань.
По-четверте, наявність районних рад в системі управління дозволяє зберегти «буферну» зону між найнижчими і найкрупнішими адміністративно-територіальними одиницями.
По-п’яте, на сьогодні існування районних рад передбачено у ст. 140 Конституції України, тож їхня ліквідація є прямим нехтуванням нормами Основного Закону.
За сучасної конституційної основи не може застосовуватися і модель факультативного формування районних рад: коли районні ради можуть утворюватися за рішенням обласних рад з підстав і в порядку, визначених законом. Так звана, «факультативна» модель статусу районних рад суперечитиме, в першу чергу, конституційним принципам унітаризму, який передбачає уніфіковану організацію місцевого самоврядування в усіх регіонах держави, та може призвести до розбалансування не лише системи муніципального управління, але й бюджетної системи.
 
Які  наслідки можуть бути за відсутності районних рад
Відсутність виборних органів на субрегіональному рівні значно звузить право громадян на управління місцевими справами. Знизиться якість надання соціально важливих послуг, таких як медицина, культура та транспортні перевезення. Виникне вакуум  координації між громадами, а також повністю зміниться система фіскальної політики, що буде додатковим тягарем для інших суб’єктів управління.
Асоціація неодноразово зверталася до координаторів реформи з пропозиціями стосовно конкретного переліку повноважень районних рад. Утім, такі пропозиції повністю проігноровані.
Переконані, що формування системно-структурної організації органів публічної влади на районному рівні має ґрунтуватися на визначених Конституцією України принципах. Йдеться, головним чином, про дотримання принципів народного суверенітету, народовладдя та народного представництва.
У сучасній демократичній державі не може бути виключень із вказаних керівних засад та не можуть формуватися адміністративно-територіальні рівні організації публічної влади поза цими вимогами, бо тоді відповідні державні рішення можуть визнаватися такими, що суперечать Конституції держави та європейським стандартам.
Переконані, що збереження проміжного (субрегіонального, районного) рівня адміністративно-територіального устрою вимагає формування системи органів публічної влади, що має включати: представницькі та виконавчі органи; виборні та призначувані; державні та самоврядні.
 
II.
 При формуванні укрупнених районів та затвердженні перспективних планів громад Урядом не враховується думка самих громад
Нещодавно завершилися публічні обговорення перспективних планів формування громад та формування укрупнених районів. Обговорення проводилися Міністерством розвитку громад та територій спільно із профільним парламентським Комітетом. До заходів були запрошені, серед інших, органи місцевого самоврядування та їх асоціації.
Консолідовані пропозиції  з формування укрупнених районів, що були надані учасниками обговорень, здебільшого не враховані.
Більше того, Уряд  в закритому режимі  розпочав затвердження перспективних планів. Але ніхто не знає, в якій редакції і чи враховані пропозиції учасників обговорень. А якщо не враховані, то чому відхилені?
Також виключно не демократичним є надання безпрецедентних можливостей Уряду. Відповідно до нещодавно ухваленого Закону № 2653, Уряд може змінювати межі адміністративно-територіального устрою, визначати центри громад. У зазначеному Законі не передбачено обов’язковість погодження таких рішень ні з органами місцевого самоврядування, ні з президентською вертикаллю.
Ще однією проблемою стали методики формування громад та укрупнених районів, критерії яких мають формалістичний характер і зовсім «відірвані» від життя.
         
Чому методика формування громад та районів має бути змінена, а при публічних обговореннях необхідно дослуховуватись до органів місцевого самоврядування
По-перше, формат публічних обговорень передбачено чинним законодавством, а процес зміни територіальних кордонів органів місцевого самоврядування відповідно до Європейської хартії місцевого самоврядування, яку Україна ратифікувала ще у 1997 році, не може здійснюватися без врахування думки громад.
По-друге, не можна порушувати принципи добровільності, закладені у законодавстві, й безоглядно приєднувати вже утворені успішні громади до нових громад, зміщуючи їхні центри.
По-третє, при формуванні укрупнених районів, використання тільки критерію кількісних показників чисельності населення не дасть якісних результатів. Тож мають враховуватися рівень та доступність надання послуг, організаційна спроможність районних органів влади надавати населенню закріплені за ними законодавством публічні послуги належної якості, шляхове сполучення, інфраструктурна потужність адміністративного центру районів та інші критерії.
По-четверте, методика формування територій громад повинна враховувати особливості самих громад.
 
 Які наслідки можуть бути від відсутності публічних обговорень та недосконалості методик 
Відсутність реальних публічних обговорень при формуванні меж громад та районів призведе до соціальної напруги. Тож пропозиції органів місцевого самоврядування, що висловлюють думку жителів конкретних територій, мають бути враховані.
Крім того, недосконалість методик формування районів та громад поставить під загрозу зручність проживання людей у своїх громадах, їх культурні та економічні особливості.
Цей документ можна визначити як рефлексію на звернення районних, обласних рад та об’єднаних територіальних громад, а також на результати он-лайн обговорення питань впровадження децентралізації з керівниками органів місцевого самоврядування, що відбулося 23 квітня 2020 року.
 
З огляду на зазначене, звертаємось до Вас із проханням взяти до уваги наші застереження та пропозиції, тим самим не допустити згортання реформи, яке означатиме відхід від демократичного та європейського розвитку нашої держави!
 
Ви тут: Головна Новини